7 Temmuz 2011 Perşembe

What can i do sometimes in Antalya?

Merabalaaaaaar :)

Bugün Nisacan'ın birkaç gün önce benden de bahsettiği postuna bakmak için onun bloguna girdim. Bir de ne göreyim. Şaşırdım kaldım. Benim arşivim mayıstan temmuza atlarken kız yazdıkça yazmış, güncelledikçe güncellemiş. Dedim yok artık. Ben çok mu ihmal ediyorum blogumu dedim. Hem üzüldüm, hem de yeni bir karar aldım. Artık çok daha sık blog güncelleyeceğim. Hep haftada bir iyidir diye düşünürdüm ama ay başına 5-6 post istiyorum. Gerçi temmuz 4te kalır belki ama diğer aylar için en azından.

Şu anda anneme gıcık olduğumu belirtmeliyim. Kadın beni eve bırakıp Calista'ya gitti. Benim gitmemek için özel sebeplerim var ama yani sen kızını almadan nerelere kopkopa gidersin. Suda sıcacık çok güzel. Pis kadın.

Antalya-Kemer'de kalıyorum ben. Kemer Marina'dan-asıl web adresi bu ancak bu blog yazılırken sitede bir sorun vardı- tekneler günübirlik turlar yapar. Dayımda bu teknelerin birçoğundan birinde kaptandır. Şimdi size kısaca Kemer'e gelip tura giderseniz nerelerde mutlaka yüzmelisiniz onları anlatacağım. :)

Öncelikle tabiiki aşkım bitanem canım Phaselis. Hem tarihi açıdan cidden değerli bir yer. Görülmeye değer. Hem de allahım yarappim. Nasıl bir sahildir o öyle. Silme kum. Mükemmel bir görüntüyle beraber elbette. 5-6 yaşında Phaselisteki bir teyzenin anlattığı-ya da sıktığı bilemiyorum- hikayeye göre zamanında Kleopatra Phaselis'e gelmiş çok beğenmiş ama sahildeki kumların kalitesizliğinden dem vurmuş. Böyle güzel bir yerin bu kadar kötü kumları olmasını kabul edilemez bulmuş. Sonra emretmiş aylarca Mısırdan Phaselis'e gemiler kum taşınmış.
Bu efsane ne kadar doğrudur bilinmez ama bugün Phaselis'ten kum çalmak yasaktır. Siz inandınız mı bilemem ama Turizm Bakanlığı önlemini almış gibi görünüyor :)

Gördüğünüz yazdığı gibi ceneviz ve sazak koyları. Buralar biraz taşlı olması nedeniyle benim pek favorim olmasalarda objektif bakışta mükemmeller. Dikkat edilmesi gereken tek şey suyunun genel su sıcaklığına oranla soğuk olması. Akıntı falan filan. Bilimsel bir açıklaması vardır elbette. ama bizi ilgilendiren şey deniz kum güneş ise özellikle Ceneviz must-visit bir yer olur.


Dıdıdım. Şimdi de Olympos. Aslında adı yeter yani. Mitoloji tarih akıyor olymposta. Suyunun ve sahilinin Phaselis kadar güzel olmasını yanı sıra tarihi açıdan daha önemli bir mekan burası. En çok turist alan yer falan olabilir Kemer çevresinde. Ayrıca az önce bir yerde rastladığıma göre Phaselisten sonra ikinci önemli liman kentiymiş burası. Evet Phaselis en birinci en mükemmeli. Of neyse ben gaza geldim objektifliğim kaçtı.
Suyunun serin olduğu bir gerçek. Dere akıyor sanırım bir yerden. Birde mitolojininde destekledi bilgiyle alev saçan yanartaş falan filan var. İlk gördüğünde kabaca "vay anasını" tepkisi uyandırmıyor değil.


Son olarak ta sadece 4-5 kere gittiğim Adrasan veya Adresan var. Dalış falan yapılıyor burada. Kemer, Göynük gibi yerlere nazaran daha az gelişmiş bir yer. Doğası el değmemiş neredeyse. Suyu aşırı aşırı berrak ve temiz. Nasıl olduğunu bende bilmiyore. Ama kendimiz görelim.


Ve son bir şey daha Kemer'den Adrasan'a kadar uzayan o sahil boyunca herhangi bir yere gitmeye kalkarsanız, o otellere yerleşirseniz ve yüzmeye karar verirseniz, her an bunlardan biriyle karşılaşabilirsiniz. Teke Koyunda sanırım yetiştirme çalışmaları yapılıyor. Bu nedenle onlar heryerdeler ;)

We <3 Karetta Karettas.

Adios  beybiler.

2 yorum:

  1. Bebito benim reklamımı da yapmışsın tenk yu demek istiyorum. Ve ben Adrasanda yaşarken Adrasan-Kemer yolu günün belli saatlerinde kapanırdı ve biz hem Kemerde bir otelde kalmak zorunda kalırdık. Ah ah gençlik.

    Her neyse seneye İzmire gideriz umarım ve beraber bir blog yazarız. Ve ben çok blog yazıyorum çünkü konuşacak kimse yok buralarda. Çok yalnızım :((

    YanıtlaSil
  2. Ah gençlik dedi ya. Doğum yılını ifşa etmek istemiyorum burda nis.
    İzmir olmasını sıkmıştım ama seneye cidden bişeyler yapabilitemiz var. Tabi senin mükemmel tatlılıkta anlayışlı anneni ikna etmen gerek :)

    YanıtlaSil

Söyle canıms...